( 香水工場の )
香る生活
プレステージ奪回を狙う香水業界 4
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「香水は、デザイナーたちのレーベルさえ取り扱っていないショップも含めすべての当社の店舗で、そのデザイナーを象徴するアイテムなのです」とサックス・フィフス・アベニューの社長は語ります。
クロエの新作香水に対して「ブランドを創りたい。誇大広告などは打ちません。香水は伝統的に取扱期間が短いことが多かったのですが、現在では、香水はハンドバッグや靴同様、ブランドを構築するための重要なアイテムと見なされるようになりました。かって、フレグランスは目先の収益を上げるためのツールくらいに考えられていたのですから時代は変わりました」
4年前、エルメスは、低迷するフレグランス部門のテコ入れにパフューマーのジャン・クロード・エレナをエルメスの「ネ」(nose、鼻[パフューマーを意味する])として起用しました。
「香りで独自のスタイルを確立したいなら、ひとりで香りに関するすべてを責任をもってやり遂げる人間の採用が必要です」と社長のパトリック・トーマス氏は語ります。
決断は報われました。リリースからしばらくすると売上は減少に推移するのが香水の平均的な売れ方ですが、オー・デ・メルヴェイユは、現在でも成長し続けています。フレグランス部門は他の部門の平均より速く成長しています。かって赤字だったことを考えると大きな成果です。
---------------QUOTE--------------
"Fragrance is a way for us to represent designers in all of our stores where we might not even carry all designer labels," said Ron Frasch, Saks Fifth Avenue's president and chief merchandising officer. With the Chloe fragrance, "we want to build a brand and rely less on the hype, hype, hype. Historically, exclusives ran for a shorter period of time. Now designer brands are looking at fragrance as a brand-building product like handbags or shoes. Before, it was just about earning royalties."
Four years ago, the publicly traded Hermes hired the perfumer Jean-Claude Ellena to join the house as its "nose," an effort to revive an underperforming division at the luxury powerhouse. "If you want to create an olfactory style, you need to have one person create all of your scents," said Patrick Thomas, the chairman of Hermes.
The decision has paid off. Sales for the Eau de Merveilles scent, introduced two years ago, continue to grow - the industry norm is for sales to drop off after a scent has been on the market for a while. Hermes does not break out profit figures for individual divisions, but, Thomas said, the fragrance division now is growing at a faster rate than is the group on average, and the once money-losing division now has the same average level of profitability as the company's other divisions.
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プレステージ奪回を狙う香水業界 6
プレステージ奪回を狙う香水業界 5
プレステージ奪回を狙う香水業界 4
プレステージ奪回を狙う香水業界 3
プレステージ奪回を狙う香水業界 2
プレステージ奪回を狙う香水業界 1
(2008-02-13)
「香水は、デザイナーたちのレーベルさえ取り扱っていないショップも含めすべての当社の店舗で、そのデザイナーを象徴するアイテムなのです」とサックス・フィフス・アベニューの社長は語ります。
クロエの新作香水に対して「ブランドを創りたい。誇大広告などは打ちません。香水は伝統的に取扱期間が短いことが多かったのですが、現在では、香水はハンドバッグや靴同様、ブランドを構築するための重要なアイテムと見なされるようになりました。かって、フレグランスは目先の収益を上げるためのツールくらいに考えられていたのですから時代は変わりました」
4年前、エルメスは、低迷するフレグランス部門のテコ入れにパフューマーのジャン・クロード・エレナをエルメスの「ネ」(nose、鼻[パフューマーを意味する])として起用しました。
「香りで独自のスタイルを確立したいなら、ひとりで香りに関するすべてを責任をもってやり遂げる人間の採用が必要です」と社長のパトリック・トーマス氏は語ります。
決断は報われました。リリースからしばらくすると売上は減少に推移するのが香水の平均的な売れ方ですが、オー・デ・メルヴェイユは、現在でも成長し続けています。フレグランス部門は他の部門の平均より速く成長しています。かって赤字だったことを考えると大きな成果です。
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"Fragrance is a way for us to represent designers in all of our stores where we might not even carry all designer labels," said Ron Frasch, Saks Fifth Avenue's president and chief merchandising officer. With the Chloe fragrance, "we want to build a brand and rely less on the hype, hype, hype. Historically, exclusives ran for a shorter period of time. Now designer brands are looking at fragrance as a brand-building product like handbags or shoes. Before, it was just about earning royalties."
Four years ago, the publicly traded Hermes hired the perfumer Jean-Claude Ellena to join the house as its "nose," an effort to revive an underperforming division at the luxury powerhouse. "If you want to create an olfactory style, you need to have one person create all of your scents," said Patrick Thomas, the chairman of Hermes.
The decision has paid off. Sales for the Eau de Merveilles scent, introduced two years ago, continue to grow - the industry norm is for sales to drop off after a scent has been on the market for a while. Hermes does not break out profit figures for individual divisions, but, Thomas said, the fragrance division now is growing at a faster rate than is the group on average, and the once money-losing division now has the same average level of profitability as the company's other divisions.
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プレステージ奪回を狙う香水業界 6
プレステージ奪回を狙う香水業界 5
プレステージ奪回を狙う香水業界 4
プレステージ奪回を狙う香水業界 3
プレステージ奪回を狙う香水業界 2
プレステージ奪回を狙う香水業界 1
(2008-02-13)
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